Be A Legend maakt killercontent voor alle topsportclubs. We zorgen voor een extra beleving naast de matchen op social media ahv aantrekkelijke video of fotografie die opvalt bij bestaande als toekomstige supporters.

Al enkele seizoenen worden de officiële ploegfoto’s en spelersfoto’s gemaakt door Be A Legend. Maar Be A Legend doet veel meer dan enkel knappe foto’s maken!

Wanneer en hoe is Be A Legend ontstaan?

Fotografie is altijd een passie geweest en ik deed in het verleden veel “all-round” opdrachten zoals huwelijks-, communie- en studioreportages. Sport is echter ook steeds een passie van me geweest en het kon dan ook niet uitblijven dat ik beide passies trachtte te combineren. Ik keek op naar de coole Nike portretten, het moeilijkere studiowerk. In 2019 besloot ik om resoluut voor de sport te kiezen onder de naam Be A Legend, met de bedoeling zowel foto als video te verzorgen in de sportwereld. Intussen werken we regelmatig met enkele freelancers onder ons om verder uit te breiden.

Wat wil je bereiken met Be A Legend, wat is de “why”?

We zorgen ervoor dat de clubs of spelers opvallend en uniek foto- en videomateriaal hebben. We proberen steeds dingen te vinden die niemand heeft of die net zo opvallen dat ze eruit springen op social media. Aan de hand van dat materiaal proberen we de spelers een extra boost te geven in hun motivatie en zelfvertrouwen. Want elke speler heeft een verhaal, een achtergrond, slechte en goede kanten, maar we willen de spelers altijd tonen als echte helden. We willen hen het gevoel geven dat ze voor de club meer kunnen betekenen dan enkel “sportman” te zijn. Zo proberen wij als bedrijf, zij het onrechtstreeks, toch dat extra percentje toe te voegen aan de motivatie en hopelijk zelfs de overwinningen.

De samenwerking met HLU startte in 2019. Hoe heb je dit ervaren?

Meteen een heel warm familiegevoel! We voelden ons direct “thuis”! We kregen ook alle creatieve vrijheid, waarin we dan ook het best kunnen werken. No boundaries, no limits!

Wat hebben jullie al voor HLU gemaakt en waar ben je het meest trots op?

We hadden een heel pakket visuals ontworpen, zoals de intro voor de officiële ploegvoorstelling in Kinepolis - ons filmpje op het grote scherm zien was zalig! -,  animated gifs van elke speler, voor Instagram en andere social media, coole portretten,…

We proberen uiteraard elke oplevering tot in de puntjes uniek af te werken zodat we er zelf steeds trots op kunnen zijn. Als er één ding is dat ik nooit zal vergeten, is het de foto van Tate Unruh. Zijn reactie op de afgewerkte foto was geweldig: “It looks like I’m in a kinda Nike commercial! Crazy!” Zo een waardering blijft je zeker bij.

Sport zonder supporters in de tribune, geen evidentie. Hoe heeft de coronacrisis jouw werkzaamheden beïnvloed?

We hebben het afgelopen jaar onze omzet verdubbeld ten opzichte van vorig jaar. Dat klinkt misschien bizar, maar daar is een logische verklaring voor. Aangezien supporters niet aanwezig mogen zijn in de tribunes, proberen clubs en supporters  elkaar  te bereiken en te verbinden via social media met video’s, nieuwsupdates, foto’s, livestreams enzovoort. We kregen daardoor meer aanvragen dan in een “normaal” seizoen, en extra kansen om ons te tonen op alle vlakken.

Anderzijds, filmpjes maken van wedstrijden met lege tribunes en galmende echo’s van tierende trainers… het is ook niet evident om het altijd boeiend te houden. Daarom proberen we steeds nieuwe perspectieven te tonen, zoals bijvoorbeeld tijdens de helft een blik in de kleedkamer te geven, of reacties van een voorzitter te filmen,…

Wat de fotografie betreft hebben we ons snel aangepast aan de huidige situatie door een methode te vinden om groepsfoto’s te kunnen maken zonder dat de spelers bij elkaar moeten zijn: volledig coronaproof shooten aan de hand van een greenkey! Zo fotografeerden we al meer dan 500 jongeren om er vervolgens groepsfoto’s van te maken.

Eén van die uitdagingen was ongetwijfeld de mooie campagne Samen Limburg, die in september 2020 werd gelanceerd. Hoe ben je op dit idee gekomen en wat wou je hiermee bereiken?

Wanneer mensen aan Limburg denken, denken ze niet vaak aan de sportclubs in Limburg. We hebben op dat vlak echter heel wat te bieden en we kweken vaak rasechte kampioenen. Door de coronacrisis merkten we dat de kleinere clubs het echt wel moeilijk hebben om dit jaar goed door te komen. We wouden graag alle clubs even in de spotlight zetten en elkaar een hart onder de riem steken door samen aan één touw te trekken. Samen Limburg.
Het doel was om een soort van kruisbestuiving te creëren tussen de verschillende sporttakken, de supporters en ook de clubs. Elke club kreeg op die manier visibiliteit op de kanalen van de andere Limburgse clubs. Hierdoor kregen de partners, wier logo op de wedstrijdoutfits staat, een groter medium dan “enkel” hun club. Op die manier wouden we stimuleren dat ze hun engagement naar de clubs niet zouden verliezen en dat we samen door deze crisis komen!

Helaas, je hebt de cookies voor het tonen van externe inhoud niet aanvaard. Wil je toch weten wat hier te zien is? Pas dan je voorkeuren aan in onze cookieverklaring.

 

Volg ons op Facebook Instagram YouTube LinkedIn