Varo is één van de grootste Europese spelers in de internationale distributie van doe-het-zelfgereedschap, tuingereedschap, handgereedschap en accessoires. Zowel de eigen merken Powerplus en Kreator als verschillende private labels zijn te koop in doe-het-zelf-winkels over heel de wereld. 

Voor elk type klusser en voor elk budget biedt Varo de gepaste oplossing. Dit doen we via onze verschillende kwaliteitslijnen, van occasioneel tot intensief gebruik. De gereedschapsaccessoires van Kreator passen bovendien perfect op de meest gangbare merken. Graag willen we in de toekomst meer naamsbekendheid creëren met een stijgende verkoop tot gevolg. Hiervoor gaan we ons voortaan ook richten op online marketing, zodat we veel gerichter een doelgroep kunnen benaderen. 

Varo en zijn verdelers kunnen zo hogere verkoopresultaten boeken en de eindconsument is verder geholpen met het materiaal dat hij zoekt.

 

Gaan jullie als onderneming volledig mee met de digitalisering?

We werken voortdurend aan de vernieuwing van onze producten en onze werkomgeving. Tegenwoordig is de digitalisering overal: online verkoop en automatische communicatie vragen naar snelle en accurate gegevens. Varo is dan ook al een tijdje bezig zijn productgegevens in een centraal systeem onder te brengen. Zo verlopen onze communicatie met de klanten en eventuele wijzigingen vlot, correct en automatisch. Iedereen kan zich dan richten op zijn ‘core business’. Efficiëntie alom. Daarnaast gaan we ons meer richten op online marketing via een gebruiksvriendelijke, duidelijke en vindbare website. Van daaruit willen we ons toespitsen op de gepaste SEO content en sociale media om Powerplus en Kreator bekender te maken bij Google en zo ook bij ons doelpubliek.


Hoe zouden jullie potentiële klanten overtuigen om voor Varo te kiezen?

Varo staat garant voor een eersteklas service, waar ook ter wereld, een uitgebreid productaanbod, een korte levertermijn en de beste prijs-kwaliteitverhouding. Onze retailers zijn belangrijk in onze aanpak. Daarom staan we permanent klaar om hun omzet te maximaliseren. Verpakkingen en POS-materiaal worden binnenshuis ontworpen en een ons ervaren team merchandisers verzorgt de productpresentatie in de winkel, met extra salesadvies. Varo’s professionele service vertolkt zich ook in garantietermijnen tot 3 jaar en een eigen dienst-na-verkoop. Tevens staan gespecialiseerde technici in voor een strenge kwaliteitscontrole van alle producten. Zo garandeert Varo de beste prijs-kwaliteitsverhouding aan de eindklant en retailers genieten op hun beurt van tevreden klanten die blijven terugkomen.


Wat zijn sterkste troeven van jullie bedrijf?

  • Onze service
  • Het uitgebreide productaanbod
  • Prijs-kwaliteitsverhouding
  • Salesadvies met aangepast POS-materiaal
  • Dienst-na-verkoop
  • Garantie tot 3 jaar
  • Korte levertermijnen
  • Vele promoties en cashbacks
Volg ons op Facebook Instagram YouTube LinkedIn