Winde Bostyn, marketing manager bij Isola, geeft ons een inkijk in de verhaallijn die Isola samen met Hubo Limburg United uittekende. Al 10 jaar is Isola een drijvende kracht in de club en dat levert mooie momenten en verhalen op.

Waarvoor kan de consument bij Isola terecht?

“Isola begon met isolatie, maar in de loop van de jaren is het gamma enorm uitgebreid. Onze verschillende diensten zijn gericht op het verhogen van het comfort in huis. Zo is er de vloerafdeling waarin we alle lagen van de vloeropbouw aanbieden: isolatie, vloerverwarming, chape en afwerking met tegels of parket. We hebben de afdeling isolatie, zijnde na-isolatie wanneer mensen een woning gaan renoveren. Een tak die in de toekomst zeker nog zal groeien is de afdeling duurzame energie, die  zonnepanelen, laadstations thuisbatterijen omvat. En dan is er nog de tak klimaatsystemen met warmtepompen, ventilatie, verwarming, koeling, kortom alles wat met het klimaat in huis te maken heeft.”

Isola heeft een belangrijke rol binnen Hubo Limburg United. De afgevaardigd bestuurder van Isola, Maarten Bostyn, is namelijk ook de voorzitter van de club. Wat is zijn rol precies?

“Maarten heeft de club mee opgericht en is ook meteen voorzitter van de club geworden. Zijn rol is vrij uitgebreid. Hij is een heel actieve voorzitter. Natuurlijk is hij aanwezig bij de wedstrijden, maar hij heeft ook een ondersteunende rol voor iedereen die werkzaam is binnen de club. Zo wisselt hij graag van gedachten met de coach bij het rekruteren van spelers en overlegt hij met het office team aangaande sponsorpakketten en evenementen. Zowel de sportieve kant als de business-kant zijn belangrijk voor de club. Maarten is er heel nauw en intensief bij betrokken en weet als geen ander partijen samen te brengen. Zijn hart zit in de club en dat heeft een positieve invloed op de sfeer binnen de club.”

 

Jullie zijn dus nauw betrokken bij de club. Hoe zag jij, als partner van HLU, de club de voorbije jaren evolueren?

“Ik denk dat we echt wel veel professioneler geworden zijn in die 10 jaar. De club is echt met een blanco blad begonnen en de volledige structuur moest nog worden opgezet in de beginjaren. Dat was uiteraard een hele uitdaging en kon ook alleen maar lukken dankzij zoveel enthousiaste mensen die hun schouders onder dit mooie project hebben gezet.

Doorheen de jaren hebben we heel wat bijgeleerd en ervaring opgebouwd, waardoor het nu allemaal vlotter verloopt. Ook de komst van Miet Mouha als Business Community Manager, en nu General Manager, was een zegen. Zij heeft de Business Community verder uitgebouwd, zowel kwalitatief als kwantitatief. Er zijn de voorbije jaren heel wat partners en fans bijgekomen.

Daarnaast heeft ook onze Academy, waarin we jonge talenten naar een hoger niveau tillen om door te groeien binnen de club, een hele evolutie doorgemaakt. Vorig seizoen zaten er in het A-team zes beloftes uit onze eigen Academy. Een bewijs dat er goed werk wordt geleverd in de jeugdploegen.”

Welke voordelen ervaart Isola dankzij het partnerschap met Hubo Limburg United?

“Het is een enorm fijn en warm netwerk. Uiteraard komt er business uit, maar de werking en de mensen die deel uitmaken van de Community zorgen ervoor dat het niet puur zakelijk is. De sfeer is heel gemoedelijk en er zijn heel wat mooie vriendschappen ontstaan.”

 

Waarom vind je het als persoon fijn om deel uit te maken van de Business Community van Hubo Limburg United?

“Omwille van de fijne sfeer. Er zijn heel wat mensen bij die we al jaren kennen en waarmee we veel spannende wedstrijden en interessante busritten hebben beleefd. Daarnaast is het ook leuk om elk jaar weer nieuwe mensen in de Community te mogen ontmoeten.”

De club bestaat 10 jaar. Zijn er speciale acties gepland?

“Uiteraard! Er komt een kerstfeestje met de kerstwedstrijd op 22 december. In februari organiseren we een gala-avond. Hoofdpartner Hubo bracht onlangs ook een stickerboek uit. In 10 jaar tijd hebben we heel wat beeldmateriaal verzameld dat we met de fans en partners willen delen.”

Welk moment uit de voorbije 10 seizoenen is je het meest bijgebleven? Waarom?

“Zoals voor de meeste fans is dat de bekerfinale van 2022. De sfeer zat er van bij het vertrek in Hasselt goed in. De fans geloofden erin en stonden volledig achter het team. Bij elk punt werd er gejuicht alsof de winst binnen was en toen die uiteindelijk daadwerkelijk binnen was, ontplofte de tribune. Er werd heel wat gesprongen, geknuffeld en gehuild van vreugde. Een onvergetelijk moment.

Een andere wedstrijd die mij altijd zal bijblijven is de kwartfinale in de play-offs op zondag 26 mei 2019, toen we thuis Charleroi uitschakelden na een superspannende wedstrijd met verlengingen. De kinderen, die normaal altijd een beetje rondliepen in de zaal en de wedstrijd niet echt volgden, kwamen tijdens het laatste quarter bij me staan bovenaan de tribune en gingen er voor het eerst helemaal in op. Het was mooi om dit samen met hen te kunnen delen.”

Welke dromen heb je nog voor Hubo Limburg United?

“Het zou natuurlijk mooi zijn om in het tiende seizoen nog eens een titel te halen. Een niet onbereikbare droom als je het parcours en de spelers bekijkt.

Los daarvan hoop ik dat we nog lang mogen meedraaien en in de komende jaren nog een of meerdere bekers op de kast mogen bijzetten.”

Partners in dit artikel

Gerelateerd nieuws

Group Bruno: letterlijk én figuurlijk een duwtje in de rug

Aanstaande vrijdag, 8 december, is Group Bruno onze dagsponsor en dat zal niet onopgemerkt voorbij gaan! Een relatief nieuwe partner, want ze werden pas in 2022 lid van onze Business Community, maar gingen dit seizoen al voor een mooie stap verder en werden shirtsponsor van…

Business Community

Wil jij als superfan geen enkele wedstrijd missen?

Bestel nu je tickets en mis geen enkele wedstrijd van seizoen 2023-2024!
  
Meer informatie
Volg ons op Facebook Instagram YouTube LinkedIn